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› 2008/11/15

Business Decisions.

› 2008/11/15

via www.sfgate.com/

Scoble concurred. "The world has taught me, if you have an audience, a business model will show up. Google demonstrated that. It was in business for four years before it found a business model," and now it's a multibillion-dollar company.

The model could be advertising, it could be selling Twitter as a service to companies, and it could find something else entirely.

Welches business-modell könnte sich für twitter entwickeln.

› 2008/11/15

via www.macworld.com/

Here’s the simple truth: Enterprise hates surprises. It’s not what they want. Enterprise wants predictability. They want to know when, what, how much, and that it will be all new and cool, yet change nothing. (Yes that’s contradictory. Have you ever tried to use “Enterprise Software?” Winning usability awards is so not happening there.) And they want to know everything in detail a year ahead of time. Can anyone seriously imagine how long Apple would survive under that model? Right, not long.

enterprises mögen keine neuen ideen. daher wird sich twitter hier nur langsam durchsetzen.

› 2008/11/15

via www.cio.com/

When cofounder Biz Stone saw the application that Jack Dorsey created in 2006 he was reminded of the way birds communicate: "Short bursts of information...Everyone is chirping, having a good time."

Original Definition des Begriffes Twitter

› 2008/11/15

via yro.slashdot.org/

What if Google knew before anyone else that a fast-spreading flu outbreak was putting you at heightened risk of getting sick? And what if it could alert you, your doctor and your local public health officials before the muscle aches and chills kicked in? That, in essence, is the promise of Google Flu Trends, a new Web tool ... unveiled on Tuesday, right at the start of flu season in the US. Google Flu Trends is based on the simple idea that people who are feeling sick will tend to turn to the Web for information, typing things like 'flu symptoms; or 'muscle aches' into Google. The service tracks such queries and charts their ebb and flow, broken down by regions and states.

Ein Beispiel, wie die Mitteilung von Nebensächlichkeiten aggregiert einen deutlich höheren Wert erreicht. Twitter könnte diesen Effekt vervielfachen, da hier nicht gesucht wird (also nur auf Problemlösungen anwendbar) sondern einfach mitgeteilt wird.

› 2008/11/11

No iPod competitor from Dell

› 2008/11/11

via gotorio.squarespace.com/

Also entschuldigte ich mich bei Gore für die Störung, stellte mich vor und begrüßte ihn bei Twitter. Gores Augen wurden groß: “You already know?”, fragte er entgeistert. “Klar, Sie hatten schon vor Stunden 1500 Leser”, entgegnete ich. Er bedankte sich, sichtlich überrascht, dass er kurz nach seiner Anmeldung bei einem Online-Dienst schon von einem Deutschen beim Abendessen darauf angesprochen wird. Eine halbe Woche später, in diesem Moment, da ich dies schreibe, hat Gore schon 15.000 Leser.

Thomas Knuewer begruesst Al Gore bei Twitter, der sichtlich irritiert ist.

› 2008/11/10

via adverlab.blogspot.com/

To make it work, we take a sample from Twitter every 30 seconds and analyze them in 50-result batches for associations and term matches. They accumulate for 5 minutes and then we flush sample aggregates to the database. So the database has samples from when it started through present in 5-minute granularity. As new terms trend, they begin to populate on the X-axis. The system back end will be implemented using a Java-based stack and PostgreSQL RDBMS. The presentation will be implemented using Flash targeted to Player 9, standards-compliant XHTML/CSS targeted to modern browser versions with significant market share (Safari 2+, Firefox 2+, IE 6+).

Auswertung der Nachrichten bei Twitter, um einen Überblick über die U.S. Wahl zu bekommen.

› 2008/11/10

via adverlab.blogspot.com/

The flaws in online advertising can be described as problems of relevance and trust.

Online-Advertising fehlt Vertrauen. Hat Microblogging Vertrauen?

› 2008/11/09

via broadcast.oreilly.com/

How Techies Can Improve Democracy and Governance

Obama Wahl, Politik, und die Relevanz von Web 2.0 zeugs.

› 2008/11/09

via www.tagesanzeiger.ch/

Das Web ist für die Digital Natives auch ein Platz des Sehens und Gesehenwerdens: Community-Seiten wie Facebook oder MySpace erfüllen Funktionen, die früher Jugendtreffs oder der öffentliche Dorfplatz der Töffligeneration innehatten. Das ist einer der Gründe, warum Digital Natives so verblüffend viele persönliche Details von sich im Web preisgeben. Wer Leute kennen lernen will, muss von sich etwas erzählen, sich ein wenig öffnen. Diese Erfahrung wird ins Web transferiert, verändert hat sich nur das Medium.

dieses zitat zeigt, inwiefern das web (myspace, facebook, etc) die soziale funktion von realwelt-treffpunkten (kaffeehäuser, jugendtreffs, etc) übernimmt.

› 2008/11/06

via www.germancowboys.de/

"Genau wie Kennedy im Jahr 1960 das Fernsehen zu seinem Vorteil einzusetzen wusste um seinen Wahlkampf gegen Nixon zu gewinnen, hat Barack Obama diese Wahlen dank seines Wissens über die Funktionsweise des Internets und anderer neuen Medien gewonnen."

Relevanz der neuen Medien, für Politik

› 2008/11/05

via arstechnica.com/

Current, cofounded by Al Gore, saw success with a "Hack the Debates" experiment in which the company overlaid political posts from Twitter users on top of live coverage of the McCain and Obama debates in real time. For its November 4 election night coverage, Current will fuse traditional and social media even further by incorporating real-time content from Digg, Twitter, and even video commentary from 12seconds.tv users.

Current, ein TV-Sender, hat zur U.S. Wahl TV mit Twitter und Digg vermengt.

› 2008/11/05

Obama

› 2008/11/04

New X-Server for Linux

› 2008/11/03

via www.nytimes.com/

Many of the media outlets influencing the 2008 election simply were not around in 2004. YouTube did not exist, and Facebook barely reached beyond the Ivy League. There was no Huffington Post to encourage citizen reporters, so Mr. Obama’s comment about voters clinging to guns or religion may have passed unnoticed. These sites and countless others have redefined how many Americans get their political news.

on how the web 2.0 changed the 2008 presidential campaign.

› 2008/11/03

via www.nytimes.com/

But those who suggest that 2008 is a postnetwork affair should consider that, it was Gov. Sarah Palin’s interview with Katie Couric, the anchor of the “CBS Evening News,” and her impersonation by Tina Fey on NBC’s “Saturday Night Live,” that defined her in the public imagination. When Senator Obama’s campaign sought to make one last push with a 30-minute infomercial, it bought time on three major networks, using money harvested on one platform — the Web — to buy time on another — broadcast television.

on how the web 2.0 changed the 2008 presidential campaign.

› 2008/11/03

via thelede.blogs.nytimes.com/

How else would an airline inaugurate a new terminal these days, except by Twittering it?

JetBlue Airways, which began flying to and from its new home at John F. Kennedy International Airport in New York this morning, has been sending out updates about its first day via Twitter.com, and on its own blog.

› 2008/11/03

via www.nytimes.com/

“No one knows the impact of quasi-permanency on the Web yet, but it surely has changed the political world,” said Allan Louden, a professor who teaches a course on digital politics at Wake Forest University. “The role of gatekeepers and archivists have been dispersed to everyone with Internet access.”

on how the web 2.0 changed the 2008 presidential campaign.

› 2008/11/02

via digg.com/

Goldman Sachs takes $12B Bailout, Hands out $14B Bonuses dailymail.co.uk — You aren't going to read about this in the US press, they are too busy lying about everything they report. We have to read about it in a British newspaper.

Befreiung von den klassischen Journalisten, deren Filter

› 2008/11/02

via www.stefan-niggemeier.de/

Der endlose Hunger nach Content führt auch dazu, dass konfektionierte PR-Meldungen begeistert aufgenommen und verbreitet werden. Das ist kein neues Phänomen, aber eines, das durch die Online-Medien noch verschärft wird. Ein paar Prominente als Schlümpfe auftreten zu lassen, um für seine Überraschungseier im redaktionellen Content zu werben, ist dabei fast schon überambitioniert. Jeder Filmtrailer verwandelt sich in einem Online-Angebot von Werbung zu Premium-Content.

› 2008/11/02

via www.stefan-niggemeier.de/

Vor kurzem hat Bild.de sogar entdeckt, dass es im Internet die Möglichkeit gibt, auf andere Texte zu verlinken. Und die Kollegen nutzen das gelegentlich sogar, nicht nur unter die Buchstaben CDU routiniert einen Verweis auf cdu.de zu legen, sondern zum Beispiel auf die konkreten Artikel in britischen Boulevardzeitungen zu verweisen, die ihnen – natürlich variiert durch Missverständnisse und Übersetzungsfehler – als Vorlage für ihre Artikel dienen. Das ist mehr als man von den meisten anderen Medien sagen kann, bei denen immer noch der Glaube zu herrschen scheint, dass jeder Link auf eine Quelle die Gefahr bedeutet, einen Leser zu verlieren, obwohl es längst keine Frage mehr ist, dass das Gegenteil der Fall ist.

› 2008/11/01

via mashable.com/

I believe what makes Twitter so valuable are these moments of connectivity that simply aren’t possible through any other communications tool.

twitter moments. liste von beispielen für dinge, die nur mit twitter möglich sind.

› 2008/10/30

via www.fastcompany.com/

In truth, it was an old--even hoary--marketing concept, dating back to 1955, when the pioneering sociologists Elihu Katz and Paul Lazarsfeld wrote Personal Influence. They had argued that advertising affected society through a two-step process: Companies broadcast messages, which were then seized upon by "opinion leaders" who proselytized their peers. They weren't talking about celebrities like Oprah or even Paris Hilton, but about the rare everyday people who catalyze trends. Reach those opinion leaders, Katz and Lazarsfeld argued, and you'd quickly convert the masses.

Gladwell reanimated this concept in The Tipping Point. To help illustrate the cultural sway of his hypernetworked protagonists, he tapped the renowned 1967 "Six Degrees of Separation" study by sociologist Stanley Milgram. In that experiment, Milgram had given letters to 160 people in Nebraska, with instructions to ferry them to a particular stockbroker in Boston by passing the letters along to a colleague socially closer to the target.

Twitter untersuchen, inwiefern z.B. Gruber o.a. als Opinion Leaders gelten können...