› 2008/12/16
via arstechnica.com/
More than three-quarters of experts and 81 percent of overall respondents agreed that the mobile phone would be the primary Internet connection tool in 2020, largely due to the "bottom" of the world's population relying on mobile communications to get online.
Da in Zukunft der Großteil des Online-Seins immer mobil über mobile Endgeräte sein wird, wird sich die Twitter Nutzung verstärken. Überhaupt ist Twitter nur ein Konzentrationseffekt von Dingen, die es schon mit IRC, AIM o.ä. gab, nämlich das Leute dort primär mitgeteilt haben, was sie gerade machen.
› 2008/12/15
via arstechnica.com/
If you think it's tough to be a blogger because your Google AdWords revenue has been in the toilet lately, the Committee to Protect Journalists wants to remind you that Internet journalist—including bloggers—can and do suffer much more around the world. According to the group's new report, Internet journalists now make up the largest single group of imprisoned journalists.
Of the 125 journalists imprisoned around the world for doing their jobs, 45 percent are "bloggers, Web-based reporters, or online editors." China continues its ten-year winning streak when it comes to tossing writers into jail, with Cuba, Burma, Eritrea, and Uzbekistan next in line.
Blogger haben es nicht gut.
› 2008/12/15
via arxiv.org/
We present a method for accurately predicting the long time popularity of online content from early measurements of user access. Using two content sharing portals, Youtube and Digg, we show that by modeling the accrual of views and votes on content offered by these services we can predict the long-term dynamics of individual submissions from initial data. In the case of Digg, measuring access to given stories during the first two hours allows us to forecast their popularity 30 days ahead with remarkable accuracy, while downloads of Youtube videos need to be followed for 10 days to attain the same performance. The differing time scales of the predictions are shown to be due to differences in how content is consumed on the two portals: Digg stories quickly become outdated, while Youtube videos are still found long after they are initially submitted to the portal. We show that predictions are more accurate for submissions for which attention decays quickly, whereas predictions for evergreen content will be prone to larger errors.
Die Popularitätsfunktion des Internet ist ziemlich genau vorhersagbar.
› 2008/12/10
via www.themorningnews.org/
With the usual exceptions, people on Twitter tend to fall into two main camps. There are responders, who use Twitter as a channel to interact heavily with other users, and broadcasters, who use it primarily as a micro-blogging platform.
These groups don’t necessarily get along. Responders will tell you that broadcasters are condescending talking heads who think they’re too good for the community. Broadcasters wish responders would take their nonsensical patter to a chat room, where they could natter on in privacy. Everyone agrees that members of the other group are total jackasses who don’t know how to use Twitter.
analyse
› 2008/12/09
via www.miriammeckel.de/
Ein Viertel mehr Leseunlust in acht Jahren, dass klingt ja nicht so tragisch. Ist es aber. Es ist bildungspolitisch alarmierend, weil Lesen Voraussetzung für viele andere Kompetenzen ist, wie zum Beispiel Mathematik oder Geschichtsverständnis. Wer nicht liest, verliert nicht nur den Zugang zu Zeitung oder Buch, er verliert auch in anderen Dimensionen den Anschluss.
Vor allem aber verzichtet der Nichtleser auf diese Momente, die das Lesen ermöglicht: sich ganz einzulassen auf eine Erzählung, sich mit ihr und durch sie hindurch treiben zu lassen, sich zu öffnen für die Strukturen den Sprache, den Vorgang des Beschreibens und Benennens, für neue Ideen und Sichtweisen und sie im Kopf mit dem eigenen Wissen und Denken zu verbinden.
Miriam Meckel darüber, warum Lesen so wichtig ist.
› 2008/11/30
via www.forbes.com/
It was Twitter's moment. Users tagged posts with information or commentary on the crisis, turning a service that specializes in distributing short, personal updates to tight networks of friends and acquaintances into a way for people around the world to tune into personal, real-time accounts of the attacks.
twitter zeigt sich bei mumbai terror
› 2008/11/28
via www.techcrunch.com/
You can jump up and down and shout all you want that Twitter isn’t a real news source. But all you are doing is viewing the world through a reality lens that’s way outdated. People want information fast and raw from people who are on the scene. If it gets a little messy along the way, that’s ok. We’ll soon see tools that help us distill the really good stuff out of the stream anyway.
What matters isn’t any individual Twitter message and whether it’s right or wrong. It’s the organism as a whole, the aggregate, that lets people stream what they’re witnessing in real time to the world. That aggregate stream gives us more information, faster, than anything before. It’s news, and it’s incredibly valuable.
› 2008/11/28
via hackr.de/
Ein Faktor ist sicher, dass sich die Kommunikation / die Berichterstattung von gerade entdeckt’s in Richtung Twitter oder FriendFeed verschoben hat, und das ist auch völlig ok so.
weblogs werden durch twitter mehr und mehr ersetzt
› 2008/11/28
via www.vadnu.com/
Why not look at microblogging as the new form of PR in general? Make a consencus that if you can’t tell your incredible breakthrough story in 140 characters or less, perhaps your story just isn’t worthwhile? Now, what that would do to the world of PR. And to the hapless consumers.
Microblogging als From von PR; Interessanter Konsensus.
› 2008/11/28
via www.spiegel.de/
Twitter, Blogs, Flickr: Die Nachrichtenkanäle des sozialen Internets laufen seit Beginn der Terrorwelle in Mumbai auf Hochtouren. Vor-Ort-Berichte erreichen ihre Leser schneller als je zuvor. Doch viele vermeintliche News sind chaotisch oder bloße Kopien - und manche sind schlicht falsch.
Die Geschwindigkeit und Probleme von Twitter / Microblogging.
› 2008/11/28
via www.spiegel.de/
"In den letzten 35 Minuten haben sechs laute Explosionen das Trident-Hotel erschüttert", schrieben am Mittwochvormittag deutscher Zeit gleich mehrere Twitterer - die Nachricht kam damit gewissermaßen in Echtzeit auf der anderen Seite des Globus an, lange bevor auch Nachrichtenagenturen von den Detonationen berichteten. Der Australischen Zeitung "The Age" zufolge tauchten die ersten "Tweets" über die Anschläge schon Stunden vor den ersten TV-Berichten zum Thema auf. Der Microblogging-Dienst hat in derartigen Situationen einen entscheidenden Vorteil - er verlangt nur kürzeste Äußerungen (maximal 140 Zeichen) und lässt sich per Handy bedienen.
Am Beispiel der Indischen Terror-Anschläge, wird einmal mehr die Geschwindigkeit von Twitter dargestellt. Zum anderen zeigt sich aber auch, dass es keine Nachrichten sind. Es ist Stammtischgeplänkel.
› 2008/11/28
via eatsleeppublish.com/
At the end of my post, I asked people whether they thought that “journalism” was possible on Twitter, or if it could only accommodate “news.”
Ist Journalismus bei Twitter möglich? Viel mehr, notwendig? Ist Twitter nicht eher die Rohe masse, aus der sich Journalismus bedient? Nur halt besser, durchsuchbarer, indizierbar..
› 2008/11/25
via adage.com/
He went on to apply a similar standard to the broader world of consumer-generated media. "I think when we call it 'consumer-generated media,' we're being predatory," he said. "Who said this is media? Media is something you can buy and sell. Media contains inventory. Media contains blank spaces. Consumers weren't trying to generate media. They were trying to talk to somebody.
Marketer vermutet, dass der SN inhalt nicht media ist. sondern einfach unterhaltung (chat).
er sieht den wert nicht ;)
› 2008/11/25
via mashable.com/
As we reported yesterday, Shaquille O’Neal is on Twitter, and it’s definitely the real Shaq. But two days ago as a few people started discovering The Big Aristotle’s account, not everyone was convinced.
Shaq twitters. Das interessante ist, dass in der Anfangsphase von twitter, kommunikation zwischen stars & non-stars möglich ist. vermutlich nur anfangs und auf dauer unmöglich.
› 2008/11/23
via daringfireball.net/
I have a feeling that print publications turning into online-only publications is going to be a recurring theme during this recession.
Gruber on the changing print landscape
› 2008/11/20
via carta.info/
Man kann nur hoffen, dass international keiner das Programm in die Finger bekommt und auf diese Weise schnallt, wie wenig man in Deutschland in Sachen digitaler Technologie tatsächlich gepeilt hat. Tatsächlich ist die Bundesregierung einem klassischen medialen Problem aufgesessen: Immer sucht man erstmal das alte Medium im Neuen, das wusste schon Marshall McLuhan. Und jetzt denkt man im Wirtschaftsministerium, das Internet wäre ein Auto. Und wenn man sich um die Großkonzerne kümmert, würde man das Internet fördern.
wie wenig die regierung noch immer das internet versteht.
› 2008/11/19
via daringfireball.net/
And how cool is it that Penguin has a Flickr account?) (Via The Book Design Review.
john gruber findet es toll, das penguin flickr / web 2.0 nutzt.